top of page
Search
  • Writer's pictureDoriene van Luttervelt

Wees jezelf, wees echt!

Updated: Jan 22, 2018

"Mijn kracht ligt in mijn aanpassing aan verandering, mijn originaliteit, mijn vermogen om met het leven te dansen, mijn diepgelegen instinct en creativiteitsvuur. Ik toon consistentie door mijn creatieve leven, mijn consistente waarneming, scherpe blik, flexibiliteit en pienterheid, mijn ontvankelijkheid, mijn responsieve vermogen. Een gelofte doen, beloven.

Mijn scherpzinnige en pientere reacties zijn een voortdurende belofte en gelofte aan mijn creatieve vermogens. Mijn belofte is dat als jullie deze vermogens niet tegenwerpen, ik ervoor zal zorgen dat je zal leven. Ik zorg ervoor dat je jouw leven ten volle leeft op een ontvankelijke en consistente wijze."


Trouw aan mijn innerlijke, wilde zelf!


Tijdens mijn ontdekkingsreis heb ik meer boeken uitgelezen dan in al die jaren ervoor. Ik geef eerlijk toe dat ik vaak al na 5 zinnen niet meer wist wat ik gelezen had. Realiseer me nu dat ik een 'binge-reader' ben. Dat ik uit verschillende boeken kleinere stukken haal en deze samensmelt tot 1 boek in mijn brein. De bovenstaande tekst kwam ik tegen in het boek "De ontembare vrouw als archetype in mythen en verhalen"


Een feest van #herkenning! En tegelijkertijd ook steeds meer besef en inzicht in hoe 'klein' ik mezelf heb gehouden. Dat alle facetten die maken dat ik ben wie ik ben ongelooflijk welkom en waardevol zijn. Voor een ieder die dat daadwerkelijk wil zien! Ook de kenmerken die zo vaak door anderen als minder positief zijn gelabeld. Over labels gesproken. Wat ben ik daar klaar mee zeg! Onze maatschappij is geworden tot een samenleving waarbij het helemaal niet meer gaat om de mens die je voor je hebt, alleen wel om hoe anders die ander is dan jijzelf. #hokjesgeest


Gelukkig maar, dat ik anders ben dan jij en andersom! Ik lach nu hardop! Want ik begin me steeds meer te beseffen dat we allemaal anders zijn en tegelijkertijd met exact dezelfde dingen worstelen in ons leven. Ieder op zijn of haar eigen manier. En wat is daar mis mee?! Het is toch fantastisch dat we anders zijn. En nog veel belangrijker, dat we onszelf zijn! En geen kloon.


Want is dat nou juist niet wat ons tot een mens maakt? Dat we allemaal onze eigen #ontdekkingsreis in onszelf maken. Vallen en weer opstaan. En er vervolgens achter komen dat er helemaal niks mis is met je? Het wordt tijd dat we gaan stoppen met onszelf te #vergelijken met een ander. Dat ik stop met mezelf te vergelijken met een ander.


Want ik ben wie ik ben. Ik ben echt!

Doriene

28 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page